söndag, maj 01, 2011

Ett par trevliga kvällar

Nu börjar helgen lida mot sitt slut igen... Jag förstår inte att det går så snabbt, rätt som det kommer det vara sommarlov. Fortsätter det såhär så kommer att jag inte ha hunnit fatta att lovet har börjat innan det är slut ju!
Men det var inte det jag skulle berätta om.. Utan lite om min helg som spenderades hemma i Sthlm för en gångs skull...
Fredagen avslutades (efter en hemsk labb) med filmmys hemma hos Emellie (med två l) tillsammans med Jojo och en massa jordgubbar och glass =p

På lördagen blev det en massa plugg under dagen för att sedan ta mig in till stan och Skansen. Gud vad jag älskar Skansen!
Eftersom Johanna aldrig hade varit på Skansen förut började vi med en kort rundvandring, eller ja, vi tog med henne till den nordiska djurparken och kollade på den underbara utsikten.
 
 
 
 
 
 
 Dock blåste det små jävlar och var inte alls så mysigt ute som det ser ut. Så gick och köpte oss varsin kolastång och gick in och satte oss i fikarummet vid Sollidenscenen. Där satt vi och mumsade på vår kola och väntade på att brasan skulle tändas. När klockan började närma sig tändning gick vi ut för att kunna värma oss vid brasan istället.
 
 
 
 
Sen blev det mysmusik på scenen med Patrik Isaksson. Gud vad mysigt det var att stå där vid och värma sig vid den gigantiska brasan och lyssna på lägerelds musik från scenen. Jag tror knappt att man kunde tänka sig en mysigare valborgsbrasa! Jag kan inte annat än att älskar Skansen ännu mer efter denna underbara kväll!
 
 
 

Efter att ha värmt oss lite till den underbara musiken nog vi spårvagnen till kungsträdgården där vi satte oss på Fraydays och tog en Irishcoffee. En perfekt avslutning på den mysigaste och nyktraste valborgsmässoaftonen på väldigt länge!
 

Inga kommentarer: