söndag, maj 15, 2011

Och jag som bara skulle dricka ett glas

Så, det blev inte riktigt som jag hade tänkt från början igår... Från att tro att man ska sitta ensam hela kvällen till att sitta fem personer i soffan med ett vinglas i handen. Tanken var väl att dricka ngt glas vin, men riktigt så slutade det inte. =S Eftersom jag tydligen var den enda som drack rödvin, så råkade det bli så att hela flaskan hamnade i mitt glas. =S Haha. Men jag står fast vid att jag tror att Eurovision song contest med en flaska vin i magen och ett roligt sällskapsspel ;p Men ett litet grattis till Sverige som kom på en hedrande tredje plats!

Men det var om allt annat som varit som jag skulle berätta om. Eftersom att blogger har legat nere ett par dagar, så har det inte blivit mkt skrivande här.
Hmm, vart ska jag börja..? Tror inte att jag har skrivit ngt om onsdagen. Då gjorde jag först ett besök hos studievägledaren för att prata lite om vad för kurser som hon kunde rekommendera till de frivilliga kursvalen i höst. Efter träffade jag upp Pat and Sandy i skolan och åkte ut till Hässelby för att fixa lite med alla grupparbeten i IoS. Även Johanna mötte upp oss på vägen. Klocken 18 kom Helene och Elif för att ha lite födelsedagsfika. Jätte mys blev det med temat choklad och vuxenpoäng ;). Jag hann även med en Grey´s timme hemma hos Elif efter att alla hade åkt hem =) En produktiv dag skulle man kunna påstå =p


Torsdagen blev inte så mkt annat än rapportskrivning. Först satt jag och Hele hela dagen och skrev på våra engelska labrapporter till ModFysen. Sen blev det hem till Johanna för att fixa och lägga till lite på en av rapporterna som gruppen skrev i under onsdagen. Det var all som jag hann med under dagen/kvällen. Eller just det, denna dag packade jag den första flyttkartongen också. Lite smått sceary måste jag erkänna att det är!


Fredag var lika med seminarium och ännu mer rapportskrivning till ModFysen. "suck!". Men efter att vi tröttnat för denna vecka blev det till att sätta sig på tunnelbanan, för att komma hem till bilen som var packad med det första av många flyttlass som körde mot Örebro.
Och så den återkommande frågan; Hur underbart är det inte att köra snabbt, medan musiken skrålar ur högtalarna på bilen?! 20 mil framför ratten med Håkan bråkan i högtalarna är inget jag tackar nej till!!


Så kommer vi igen till gårdagen. Det blev en riktig Eurovision kväll med roligt folk! =p Hehe och jag tror tom att vårt sätt att kolla på musiktävlingen även roade Martin som var så himla anit innan det satte igång ;) Hehe En bra kväll igår tycker nog jag själv =)


Nu blir det till att sätta sig och plugga. Så kanske man hinner med en löprunda i em/kväll =p

Inga kommentarer: