lördag, maj 07, 2011

Min dag

Ibland undrar jag varför man egentligen fixar en massa innan en fest, eller jag kanske ska säga varför jag fixar så mkt innan jag ska ha fest. Det hela började kl 9 på morgonen med att börja städa och fixa och dona med dittan och dattan. Helt plöstligt var klockan ett och jag var tvungen för att köra bort älsklingen till min bästiga hundvakt som gjorde det möjligt för mig att ha en liten fest med utgång på kvällen. Ett STORT TACK till A-L och Rasmus! Sen åkte jag ut och köpte en sen present till Ida och en tidig present till Joel. Jag hämtade även upp Emma (min kompis, inte min syrra) och vi åkte vidare till systemet. När jag var där inne ringde min pappa hem från London, jag trodde att han ringde för att gratta mig, men nej så fel man kan ha. Han var inne på en skoaffär och ville troligtvis ut därifrån så snabbt som möjligt så det ända han frågde var vilken färg jag ville ha på skorna och sedan la han på ;) Hehe men han kom på det senare på kvällen och ringde så att hela gänget som de var i
London med sjöng för mig i telefonen =)

När jag och Emma kom hem hjälpte hon till med att baka och skala en massa massa potatis till kvällen. Efter ett tag kom min syster hem också och vi hade en liten present utdelning (hihi älskar presenter ;p). Utav Emma fick jag ett förfest spel som invigdes senare under kvällen och utav syrran fick jag ett avokadoset med skålar och skedar, en "ugn" till båten och "Tigers lilla  träningsbok"(Tiger som i Tiger i Nalle Puh, älskar Nalle Puh!) (vet inte riktigt vart hon menade med den boken ;)).

När vi var färdiga med allt bak och stök var jag helt slut. När det var 30 min kvar innan jag sagt till folk att de fick börja droppa in hade jag mest lust att ringa runt och säga att det inte skulle bli ngt för att jag somnat kl 17.30... Men jag höll mig vaken och tur var det! För gud vilken rolig kväll jag hade!

Jag som först trodde att det inte skulle komma några folk alls blev nästan överraskad av varenda människa som droppade in. Men mest överraskad blev jag när Ellinor helt plötsligt stod på balkongen. Gud vad jag blev glad då! Sen bjöd kvällen på lite av varje, en massa snack, lite skönsång, spel och tillsist utgång. Kvällen avslutades sedan med att jag fick lite sällskap hem till villan av Oscar och Emil som behövde ngnstans att sova, och jag tackar ju inte nej till att slippa sova själv i ett öde hus... Haha spec inte efter en utekväll, jag hatar att vakna upp själv då och må förjävligt i sin ensamhet...

Haha och om du inte aktar dig Oscar så Rongekuttar jag och Emil dig nästa gång vi ses! ;) Haha





Några av alla presenter som jag fick! =D



"ugnen" till båten...

 Jag tycker att det hela blev en väldigt bra kväll och vill verkligen tacka alla som kom och gjorde den så bra!

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Vad glad jag blir när du skriver sådär.
Känns bra att kunna glädja någon, och jag hade jätteroligt den lilla stunden jag var där! :)

Fi sa...

Vad bra! Du får komma och vara med vårt barnsliga gäng någon mer gång! =) Men det går nog inte att komma ifrån att alla är lika barnsliga oavsett om vi druckit ngt eller inte.. Haha du vet ju hur Joel är ;)