fredag, maj 27, 2011

Uppfattningar

Det blir helt uppenbart att man uppfattar saker olika och att olika "kulturer" krockar lite ibland. Till exempel vill jag ta Anias och min konversation på centralen idag. Vi hade gått tillsammans till tunnelbanan, åkt tunnelbanan till centralen och gått upp till perrongen. Där satte vi oss en stund och pratade eftersom vi var lite tidiga.
Jag - Jag hade ju hunnit med 14.07 tåget som går om 10 min.
Ania - Fast då hade vi behövt stressa en massa extra.
Båda svarade samtidigt
Jag - Fast det har vi ju inte gjort!
Ania - Fast det gjorde vi ju ändå!

Haha jag tyckte att vi hade tagit det hur lugnt som helst, medan Ania tyckte vi hade stressat ihjäl oss nästan ;) Hehe hennes kommentar till att jag inte tyckte att vi hade stressat var "Gud, undra hur snabbt du går när du är stressad!?"

Men det är väl så, uppe i Norrland (som inte är ett landskap kan jag upplysa alla som tror det ;)) har man en annan kultur om att allt löser sig. Medan i Sthlm så fixar sig inget om du inte fixar det själv, och det finns aldrig tid nog att göra det man ska hinna med!

Inga kommentarer: