torsdag, september 30, 2010

Ska det börja redan nu?!

Jag vet inte vad man ska säga, men ska det börja trassla med SL redan nu kommer vintern bli låååång! I morse var jag upp i helt rätt tid (för en gångs skull denna vecka...). Dock var jag framme i skolan 1,5 timme försent i alla fall. Jag hade nämligen inte räknat med att det skulle ta mig TVÅ timmar ist för EN HALV att komma till skolan denna morgon... Strömförsörjningen låg nämligen nere på gröna och blåa linjen denna underbara morgon. Igår var det röda linjen som dom tom fick evakuera ur tunnlarna. Kul också att det händer en dag när man har en stor fet resväska att släpa på också. Det är ju inte så att man blir smidigare med en väska extra när man brottas med 700 andra stridslystna stockholmare att komma på en och samma buss. Men tur nog är ju jag som jag är, och lyckas komma fram (nästan) överallt. Så med lite rutin kom jag faktiskt med den första ersättningsbussen som kom. Men trots detta kom jag som sagt 1,5 timme sent. Tänker på dom stackare som inte kan ta för sig i folkmängden, det måste ha tagit dom timmar att komma fram idag!

Inga kommentarer: