tisdag, september 14, 2010

15 45

Det är konstigt det där med vanor. Det verkar numer efter två år på kth vara omöjligt för mig att koncentrera mig i mer än 45 minuter i ett sträck. Att man har som vana att komma 15 min sent till allt och numer inte kan avgöra vad som är ok att komma 15 min sent till heller. Det bådar kanske inte jätte bra när man väl kommer ut i arbetslivet.

Ett par kommande dialoger ur mitt kommande arbetsliv
Jag som lärare - "Nee nu barn nu har vi hållit på i 45 min, dags för 15 min rast!", "Jaha, men vi slutar ju om en kvart..", "Jaja vi får väl sluta 15 min tidigare då antar jag."
Jag som projektledare för en stor forskningsgrupp - "Nee, dags att ta 15 min kaffe paus, det har vi gjort oss förtjänta av efter att ha jobbat i 45 min!", "Men Sofie, vi kan inte avbryta detta. Då kommer hela stället explodera", "Nej, men så farligt kan det väl inte vara, coffe here I come!"

Inga kommentarer: