tisdag, september 07, 2010

Övernaturligt och sånt

Jag verkligen är den där som tror på vetenskapen. Uttryckte mig tom lite klantigt i förra veckan om att vi skulle avskaffa kyrkan, vilket folk tolkade ganska mkt fel. Men det var inte så jag menade, det var mer bara det att alla här i Sverige automatiskt ses som mer eller mindre kristna. Jag tror ju vilket nog är känt av de flesta att jag tror att det knappast skulle finnas några krig i vår värld om det vi inte hade några religioner. Men självklart accepterar jag att folk kan hitta en mening med allt genom den gemenskap som en religion faktiskt innebär.. Men det var inte det som detta blogginlägget skulle handla om utan att jag som verkligen inte tror på något sådant ändå tror på onaturliga krafter, typ sånt som olika kraftfält som kan påverka människan och sånt. Jag tror inte på spöken så som personer som svävar i luften och gör illa en eller så, utan mer på att turbulens i kraftfälten kan skapa hallucinationer hos människor och få oss att uppleva att någon bevakar oss osv... Sånt låter jätte konstigt, men jag tror ändå på sånt...

Inga kommentarer: