tisdag, augusti 24, 2010

Som förut fast ändå inte...

Det är med blandade känslor jag är tillbaka till Sthlm igen. Jag saknar min lilla vove där hemma. Det var så svårt att lämna henne igår! Hon fattade ju inte ens att jag skulle vara borta ett längre tag =(
Men annars känns allt som vanligt här uppe, badrummet krånglar som vanligt och fastighetsskötarna är beställda, folket är ungefär desamma, skolan stod kvar. Ja allt är som vanligt, som om jag inte varit borta i mer än en helg. Men ändå känns det som om allt har förändrats... Alla som är här uppe har ju inte tagit en paus bara för att man varit borta ett par månader. Nu är det nya ställen som gäller, nya regler på tunnelbanan, nytt folk i skolan, nya grannar, nytt mode mm. Allt är så otroligt likt det jag åkte ifrån men är ändå inte samma sak.

Idag har jag iaf haft en jätte mysig dag tillsammans med Kemal. Så otroligt kul att träffa honom, haha hoppas att han inte hann tröttna på allt mitt tjat bara efter en dag ;) haha =p

Inga kommentarer: