torsdag, augusti 26, 2010

Jag har ganska svårt med filmer som handlar om en kille med en död bror och dålig relation med sin famlij, och om hur någon tjej på ngt sätt ska hjälpa honom att komma över det. Sånt fungerar inte, jag har mina skäl, såna filmer berör mig inte. Vill han komma över det gör han det själv, det finns inte någon som kan hjälpa någon att komma över en sån sak. Man måste bestämma sig själv att man vill komma över det...
Filmen "Rememder me" är just en sån film, dock fanns det något i slutet som berörde mig i den. Det gör denna film ganska unik på det sättet. Jag hade hört en massa bra om filmen, men jag tyckte den mest var seg ända fram till de 3 sista minuterna. Det var då som jag tyckte filmen fick fram någon sorts budskap om att man inte kan leva i det som redan varit.

Inga kommentarer: