torsdag, augusti 05, 2010

Nytt hem =)

Hela dagen har gått åt till att fixa hem min lilla nya båt till sitt nya hem vid Hjälmaren =p
Vaggan stabiliserades en massa, lyftes fast på en tvåaxlad boggietrailer och kördes iväg mot Torshälla.
Klockan 17 skulle vi träffa killen som körde subliften. Så efter allt pysslande satte vi oss i bilen och åkte iväg efter lunch.
Lyftet gick jätte smidigt och bilen orkade utan problem dra ekipaget. Så vid kl 20.00 var vi hemma i båthamnen hemma. Där ägnade jag en timme med högtryckstvätten åt att få den någe så när ren innan vi drog hem den till garageuppfarten. Så där står hon nu och får vila under natte ;)
Imon lär det bli ytterligare pyssel med att få henne ren och fin utvändigt.

Nu börjar det kännas lite mer verkligt att jag faktiskt bara sådär gick och köpte mig en båt utan att ens tänka på vad jag gjorde =S Men det börjar kännas bra nu. Jag tror att jag kommer klara av att få denna fin utan problem, det väntas bara ett besök på hjärtmans inom en snar framtid för att inhandla ny inredning.

Som du ser är det en hel del på att göra på henne. Hon ser inte så mycket ut för världen när man tittar in. Men förhoppningsvis kommer du inte tro att det är samma båt när jag väl blivit klar med henne =)

Inga kommentarer: