måndag, augusti 02, 2010

Kalla mig galen om ni vill!

Jaha, så var man ägare till en till båt... Det kanske inte är den vackraste båten än, jag säger än... Men min är den nu! Det är den del att göra på den, men jag tror att det kan bli bra =) om inte annat så vet jag att jag kommer få tillbaka pengarna för den om jag inte orkar göra klart allt. Men det kommer jag förhoppningsvis att göra =p
Ni får kalla mig galen om ni vill som sagt, men jag tror att jag har gjort en riktig affär =p troligtvis kommer jag tjäna 18 000:- på denna båt när den är klar =p

Om den då...
Det är en gul Magnifik Midget årsmodell 1969
Utvändigt ser den inte mycket ut för världen just nu, men bara jag får tvätta bort mossan som växer på den och vaxa upp den kommer den se ut som vilken båt som helst, nya luckor över sittbrunns facken behövs, samt så behövs teaklisten som sitter runt båten bytas ut. Jag hade även tänkt mig att sätta mamma i jobb med att sy en sprayhood.
Invändigt är det också en hel del att göra. Dels behöver allt trä i den putsas om och så finns det inga dynor alls i båten, så det kommer att behöva fixas. Jag ska sätta upp ett nytt "ryggstöd" runt om i båten som också kommer att fungera som hyllor.
Fem olika segel i olika kvalitet var med, var av en var en spinaker =p. Så om ett par år kommer jag försöka mig på det också! =D
Ankare, gasol, fendrar och div tamp medföljde också.

Hur vi ska frakta hem den är fortfarande inte bestämt. Antingen seglar vi hem den det tar ca två dagar, eller så tar vi hem den med hjälp av någon lastbil. Det lutar åt det senaste alternativet eftersom bra väder krävs om man ska klara av att segla hem den...

Håll tummarna för att allt kommer gå bra nu =)

1 kommentar:

fia sa...

är det bra väder i helgen så kan jag segla med dig!