tisdag, augusti 17, 2010

Mitt liv som au pair

Under två dagar nere hos kusinerna fick jag testa på livet som au pair åt fasters två barn. Första dagen var jätte mysig, de var jätte snälla och klädde på sig och borstade tänderna själva och bäddade sängen första gången jag sa till=p sen åkte vi till djurparken och de uppträdde exemplariskt hela dagen där, samt att bilresan gick utan bråk och tjat.

Andra dagen började inte lika bra, då max tjurade ihop redan efter frukost för att han inte fick sitta framför datorn.. Men under tiden vi spelade monopol var alla nöjda och glada=) sen blev det ännu mer tjat om datorspel, men denna gång avvärjde jag det med att vi tre tillsammans satte oss och gjorde ett eget spel. Det var jätte mysigt och fantasin flödade hos barnen =p Just då kände jag att fy fan vilket lätt liv Moa måste få det ett år framåt!

Men sen blev det dags att ställa sig och laga lite mat. Då bröt helvetet lös.. Till en början gick det också bra och max hjälpe mig i köket och saltade i vattnet och rörde om i stekpannan medan alice satt och klippte saker till vårt nya spel. Men ganska snabbt tröttnade max på att laga mat, samtidigt som alice inte längre tyckte att det var ett dugg roligt att sitta själv och pyssla längre. Allt detta resulterade i ett väldigt tjat om datorn och en vild jage lek inne i köket medan jag försökte få till lite ätbar mat...
Det var någonstans i all den röra som blev som jag kom på varför det var Moa och inte jag som åkte till usa!!

2 kommentarer:

Highdesertblogg sa...

Tro inte jag har ett allt for glassigt jobb du! haha formiddagarna med bebisen ar lugna men det ar under eftermiddagarna da jag har bade bebisen och en 4aring jag alltid blir pamind om att jag ABSOLUT INTE ska skaffa barn pa ett bra tag! haha

Fi sa...

Haha, det var väl lite så jag kände också... Förmiddagen gick hur bra som helst och alla var glada och nöjda. Men vad fan hände på och efter lunch liksom?!?! ;)