måndag, augusti 16, 2010

På resande fot genom världen



Idag har jag, barnen och barnens farföräldrar varit runt och kollat på individer från hela världen inne i Borås. Jag måste säga att tigrarna och girafferna är mina favorit djur bland de många djuren vi såg på djurparken...

Så dagen har spenderats på Borås djurpark =) Haha jag vet inte riktigt vad faster Maud tänkte på när hon först trodde att jag hellre låg hemma i soffan och tittade på tv ist för att följa med på äventyr med barnen... Hihi som om jag skulle hoppa över ett äventyr mot att ligga hemma och göra inget alls... Knappast troligt! Så jag och barnen har tittat på tigrar, apor elefanter giraffer och allt det dr som Moa inte fick se när hon besökte Skansen i somras ;) haha Men jag tog bilder så hon kan få se dom hon också och så kan hon ju alltid lådsas som om hon var med ;)

Efter en heldag med barnen är jag helt död. Jag hävde i mig en massa kaffe (jag som absolut inte r någon kaffe drickare!) vi lunch och hoppasdes på att få lite extr energi till att springa omrking i lekparken och klättre i klätterställningar eller springa runt och leta efter varg och järv...

Björnanrna var störtsköna och busade i vattnet hela tiden! Så fort brosan försökte gå gav den andra den ett tjuvnyp och fajten var igång igen! =)
Bilder till min käraste Moa! <3
Första gången i mitt liv som Järven är framme och visar sig... Spännande att få se den annat än på bild =)
Helr nyfödda små killingar. Dom var bara en halvtimme gamla och var i full gång på att resa sig upp, super gulligt!

1 kommentar:

Highdesertblogg sa...

Tack sa mkt alskligen for bilderna! De passar verkligen in pa min skansen Idyl!