torsdag, september 17, 2009

Tjejsnack?

Idag när jag stod själv vid den vanliga km långa kön till microsarna i Nymble och väntade både på att får värma min mat och att Johanna skulle komma flåsandes från sin kemi-frl, fick jag höra två personer som stod och paratade bakom mig. Samtalet var ett av dom gulligaste jag hört på länge där den ena var orolig över att inte hinna åka och träffa sin lunch-dejt. Och hur allt mellan dem var och hur det verklign skulle bli att få träffas. Det var också väldigt mycket prat om att dejten skulle åka bort över helgen och hur tråkit det var. Och självklart i ett sånt här samtal spekulerades det om känslor från bägge parternas håll... Det var ett så fint samtal och verkligen djup! Så djup som jag bara trodde att ett "Tjej-snack" kunde bli.
Men förvånade nog var det två killar som stod och diskuterade den enas eventuellt farmtida flickvän.
Hade jag haft en kille som har såna samtal med sina kompisar skulle jag aldrig släppa honom! Kanske är det för att jag bara van vid att ha känslokalla killar som varken visar speciellt mycket känslor och absolut inte kan prata känslor alls. Med någon!
Men detta samtal var iaf verkligen dagens höjdpunkt! Det ger hopp åt det manliga känet ;-)

Inga kommentarer: