söndag, september 20, 2009

Hit och tillbaka

Nu sitter jag här på tåget igen. Hehe som vanligt var tåget försenat, men SJ blir ju BAJS baklänges eller hur var det? (SJ AB). En positiv sak med denna resa är att den var gratis! Hmm eller ja, gratis och gratis. Men jag har handlat så många resor med mitt SJ Prio kort att jag fått en gratis resa =-). Det är väldigt roligt. I denna biljett ingick tom en sittplats, det är typ jätte lyx att ha en plats som är bokad till bara en själv! Dock fick jag inte en så jätte bra plats, sitter vid ett fyra bord (ni som åker tåg ofta kan hoppa över kommande stycke, för ni vet hur det är att sitta ved ett sådant cp bord).

Men för er andra ska jag förklara vad det innebär

· man sitter vi ett jätte litet bord där man knappt får plats med en dator, och som man
dessutom måste dela med tre andra.
· Bordet är dessutom så långt från sättet att man knappt når fram till tangenterna när man
skriver (kommer typ få kramp i armen innan jag är klar med detta inlägg.
· Man måste bråka om fotplatsen med tre andra vilket också betyder att man inte kan ha
väskan på golvet som man annars brukar ha utan man får sitta med väskan i knät för att
man knappt får plats med fötterna själva under det mini lilla bordet.
· Man får oftast sitta med några andra som åker ihop som pratar om resan som ska komma,
eller resan som varit jätte högt så man knappt hör sin egen musik.
· Och till sist känns dessa säten mycket mindre än de andra sätena..

Hit kan ni andra som åker tåg ofta och vet vad allt detta innebär hoppa. Jag tänkte när jag sitter här på tåget summera helgen lite. Jag har kanske inte fått så mycket som jag borde ha fått under helgen, men åå andra sidan har jag fått den vila som jag verkligen behövde för att orka plugga en vecka till. Jag har verkligen vilat upp mig! I fredags var jag så trött att jag verkligen inte orkade göra ngt alls. Jag somnade redan vid klockan tolv och sov till det klockan ringde morgonen efter. Hela lördagen gick åt att träffa Emeli, vilket var jätte super kul att få göra! På kvällen skulle det bli tjejmys, men jag somnade innan det ens hunnit börja. Så det blev inte mycket till lördagskväll heller. Men idag när jag vankade, vaknade jag helt utan den gnagande huvudverken som jag haft den senaste veckan! Så jag tror att denna helg bara har gjort bra för mig. Idag tillbringade jag dagen med att gå på en riktig långpromenad med älsklingen i skogen. Jag hade tänkt mig ta en stig som vi brukade gå en del förr. Men när vi kom in i skogen försvann stigen för att den var så överväxt. Så vi virrade runt där men som tur har min hund bättre lokalsinne än mig och visste precis vart stigen en gång varit och ledde oss klockrent till den lilla bron över en av dom små bäckarna som rinner genom skogen. Det var jätte härligt att verkligen andas ren luft ett tag!

Men nu är helgen slut och jag sitter på tåget på väg upp till verkligheten igen. Jag längtar redan till nästa helg! Då hoppas jag att det är ngon som vill följa med mig ut på korgen och festa järnet!

Inga kommentarer: