tisdag, september 22, 2009

Samtal på tunnelbanan

Idag var det flum på Konradsberg. Men som vanligt när det gäller lhs så stämde inte tiden på schemat, så när vi kom till seminariet kl 10 som stod på schemat visade det sig att vi tydligen började kl 9. Men jag tror inte att vi missade så mycket. Kl 12 var det färdig flummat efter att mer eller mindre hela klassen hade fått spel på cykel Rickrad efter hans jävla utspel om ordböcker.

När det var färdig flummat åkte jag och Johanna till campus Vallhalla och åt inne i Nymble. Efter det blev det massa termodynamik, det gick väl sådär =-S.
När jag tröttnat på den allmänna gaslagen atte jag mig på bussen mot odenplan för att ta tunneln hemåt.

När jag satte mig ner på tunnelbanan hade jag snett framför mig två super söta killar på mellan åtta och tio år som hade en livlig diskussion. Jag insåg snart vad ämnet handlade om. Dom diskuterade självklart tjejer, om hur töntiga tjejer egentligen var som bara oroade sig över hur dom såg ut och om dom valt rätt parfym för dagen, eller gick omkring och frågade folk om dom tyckte att dom var snygga eller luktade gott. Haha dom påstod att tjejer kunde prata i flera timmar om olika parfymer, detta har redan dessa små killar lagt märke till, vilket måste betyda att det är tjter i deras egna ålder som oroar sig för sånt! Ska inte barn få vara barn?! Samtalet fortsatte sedan om lärare dom hade. Den ena killen började klanka ner på deras engelska lärare för att denna hade dåligt uttal, men den andra försvarade henne och sa att det faktiskt var hon som lärt dom nästan all engelska dom kunde. Han påpekade också att hon bara hade en annan dialekt på engelskan än den man hör på TV. (Asså gud vad söt den killen var när han försökte förklara det till sin kompis med en massa gester och förklaringar innan han hittade rätt ord). Samtalet gick vidare och kom in på spanskan, dom hade nyligen haft ett muntliget läxförhörsom killen som försvarade läraren tyckte hade gått jätte dåligt. För ahn hade inte övat något alls och kände själv att hans utal inte var något bra alls...
Jag vill bara säga mognen kille! När jag var så liten visste jag knappt vad utal var typ, och än mindre brydde jag mig om det när jag sjöng mina låttexter med påhittade och svenska ord.

Hemma i Vällingby stod handling överst på listan. Dock fanns et ingen mölk kvar, så det blir affären imon också...
Nästa sak som stod på listan var städ. Så nu är min lägenhet skinnande ren och lukar gott igen! (all röklukt är borta!)
Sist på listan stod Tvätt. Så klockan 19.00 tog jag mina saker (inkluderat Skinners undervisnings teknologi) och knallade ner för alla trappor till tvättstugan. I tvättstugan var det bara jag och en till, det är konstigt egentligen. Ibland är det fullbokat och folk som står i kö utanför och hoppas på att det är någon som inte ska dyka upp och ibland är man själv i tvättstugan fast jag jämt tvättar på samma dag och tid!
jag var i alla fall ganska efterktiv under tvättiden och har läst 80 sidor av 200 som vi ska läsa till om en vecka (alla som läser detta och också ska läsa boken kan hoppa över hela kapitel tre, jag kan ge en sammanfattning om det ist, ehlt värdelöst att läsa!)

Nu har jag suttit hemma ett tag och tittat på delar av idol innan sidan hängde sig samt på avsnitt två på "Svenska Hollywood fruar". Det är så otroligt patetiskt!! Rekommenderas att se, riktigt underhållande!
Nu blir det sängen så man kommer upp och kan plugga Termo imonbitti
Godnattpussar på er alla!

Inga kommentarer: