måndag, september 14, 2009

Lite om allt

Så nu är jag hemma från skolan och har bättre tid att förklara allt och försöka reda ut allt som hänt de senaste dagarna...

Igår fick jag som kanske framgick i förra inlägget svar från TheAone, vilket känndes otroligt skönt! Det kändes på ett sätt som en seger, för alla sa till mig att han inte skulle svara. Men äntligen fick jag rätt... Jag visste att jag skulle ha det, för allt har varit så anurlunda denna gång mot de andra gångerna... Jag önskar bara att jag fick reda på vad som hände...
Jag fick ju som sagt ett svar, men jag vet inte riktigt hur jag ska tolka hans svar. Inte ens Johanna som ser det från ett helt annat sätt än mig vet vad smset riktigt vill säga. Så nu väntar jag på ett svar igen, men denna gång tror jag att det kan dröja lite längre... Men jag vet att jag kommer få ett, jag bara vet det. Jag vet hur han handlar med än någon annan utav alla i min bekantskapskrets som tror sig veta. Så nu är det bara att vänta.

Igår var som alla som läst gårdagens inlägg en ganska så dålig dag för mig... Men samtidigt var det en dag jag fick lära mig en del på också, jag vet vilka jag kan lita på och inte. Men det är alltid tråkit när man inser att det är någon man inte kan lite på. Mycket roligare när det är tvärt om...

I alla fall så kändes allt väldigt mycket bättre när TheAone hade svarat, allt kändes mycket lättare då!

Under gårdagen fick även Johanna lite kill problem, så för att trösta oss gick vi på bio på kvällen. Vi träffade hennes kompis som tagit hem en kille från Turkiet och en annan tjej som också gjort det. Vi träffade dom utanför Rigoletto för att hömta ut biljetterna till Inglorious Bastards. Efter det gick vi och satte oss på Wanes coffee bredvid. Där inne hamande vi i lite bråk eller kanske mer tjafs med dom som stod vid disken för att turkkillarna hade beställt toast utan skinka (då de är muslimer) och får in toast där dom bara hade plockat bort skinkan som legat på från början. Detta upptäckte killarna ganska snabbt och gick och klagade. Men de fick bara in en ny macka men hade betallat för två st och vi tyckte därför att de skulle få pengarna tillbaka för den ena. Och eftersom jag var lite på krigsyxan igår gick jag fram och försökte få pengarna tillbaka, men det tyckte inte expediterna var rätt. För dom påstod att dom hade informerat killarna att dom bara skulle plocka bort skinkan och tillaga dom sen, vilket dom inte hade. Men efter att jag stått och pratat med dom ett tag kom Johannas kompis fram och drog bort mig och sa att jag skulle skita i det...

Bion sen var väl lite sådär. Jag tyckte inte alls om den, då jag tyckte att den innehöll för mkt slakt och saknade djup. Men jag tror samtidigt att det är en film som man borde se eftersom jag tror att den kommer bli en klassiker då den är den enda i sin klass pga slutet där Hitler faktiskt blir skjuten till döds.
Men det är ingen film jag rekommenderar att man ska lägga pengar på.

Inga kommentarer: