lördag, september 19, 2009

Kärt återseende

Idag hade jag satt klockan så jag skulle komma upp i tid för att komma med bussen in till stan för ett kärt återseende.
Klockan 10.20 rullade bussen in till satn. Bussen anlände 11.06 och då gick jag på en gång till tre´s butik inne i krämaren för att äntligen få ordning på mitt internet. jag förkladade felet och dom sa att dom skulle göra en uppdtaerníng av modemet, jag blev lovad att det skulle ta 20 minuter. Så jag gick omkring inne i krämaren och shoppade lite =-S. Jag borde inte få gå lös på stan med mitt bankkort i handen! Men efter 20 min kom jag tillbaka till tre och skulle hämta mitt modem, men det var tydligen så dåligt uppdaterat att det skulle taextra lång tid =-S. så jag gick omokring lite till innan jag kunde hämta ut det. efter det gjorde jag en liten tråkig upptäckt, nämligen att min nya favo-butik i Örebro, Tessie skulle lägga ner =-(
Men sen blev det så dags för att träffa Emeli som kommit upp från Hbg under helgen.
Vi hade bestämt att vi skulle träffas och äta någonstans. Jag trodde att hennes fästman Tomas (dom förlovade sig i somras) skulle följa med. Men så blev det inte, för han hade tydligen börjat gå på någon pulver-diet. Så jag fick Emeli helt för mig själv!
Vi gick till Kinamuren och åt buffé. Det var jätte gott och vi åt bägge tills var så mätta att vi knappt kunde gå..
Efter att vi suttit och pratat om gamla och nya saker mellan himmel och jord blev det ändå dags att skiljas åt. Men det var verkligen jätte kul att ses igen!

När vi skiljdes åt blev det dags för mig att ta mig hem och hämta bilen och åka ut till Hampe igen. Så nu sitter jag här med ett glas med rödvin (yes du läste rätt, rödvin;-) medan jag väntar på att maten ska bli klar så jag kan ta lilla cykeln upp till Moa och titta på film och mysa.

Inga kommentarer: