fredag, september 18, 2009

Stjärnfall

Jag blir lika fascinerad varje gång jag är på landet och är ute på med älsklingen en klar och mörk kväll över hur fantastik stjärnhimmelen är här ute! Jag kan knappt slita blicken från den! Allt är så stort, man kan inte förstå hur stort allt är... När man tittar på stjärnorna inne i stan tycker man att det ser stort ut, men då är det bara lite stjärnor man ser. Är man ute på landet och tittar på stjärnor ser man en oändlighet i vintergatan och allt där bortom! Jag önskar att alla skulle ha en möjlighet att få uppleva den! Folk som bor inne i städerna anar inte vilken känsla de går miste om! Känslan av att vara en del av något större, något enormt, något som vi egentligen inte kan förstå men är en del av i alla fall. Mystiken över allt oupptäckt som finns där ute är otrolig!

Idag var det något extra med stjärnhimmelen också. När jag gick och tittade upp mot himmelen precis innan jag kom in i skogen, var det något som lös upp. Ett långt streck sträckte sig över himmelen. Och alla vet väl att när man ser ett stjärnfall så får man önska sig något. Men ni kan bara gissa vad jag önskade mig, för säger jag det högt kommer min önskan inte gå i uppfyllelse om man ska tro myterna.

Inga kommentarer: