fredag, april 01, 2011

Noll koll kontroll

Nee, idag har inte varit min dag. Skulle nästan kunna tro att större delen av dagen har varit ett stort aprilskämt, men det har den inte... Så rörigt i morse när jag insåg att inget var planerat eller bestämt inför morgondagen och jag helt plötsligt som vanligt fick i uppdrag att fixa allt... Men efter över tre timmars smsande med allt möjligt folk är allt spikat inför imorgon. Men det tog hela min morgon som jag skulle ha till så mkt annat...
Men efter att ha stressat ut med hunden blev det till att åka till den ena banken och fixa lite, dit kom jag och sa "jag vill avsluta alla konton hos er och sätta över allt på detta konto..." var på bankmänniskan svarar "jaha, du har två st och du har tydligen en massa värdepapper här också. Ska jag låta dem vara?". Bra koll man har liksom.. Sen blev det vidare till nästa bank för att fixa e-legitimation. Väl där lägger jag fram mitt leg och säger "jag vill ha e-legitimation tack" varpå tanten säger "Du har ju redan det...". Sen var det till att jäkta till bibblan för att lämna tillbaka lite böcker från skolan och fixa en sak på datorn innan det var dags att åka tillbaka med en jacka som jag köpte igår som visade sig vara trasig när jag kom hem. För att tillslut anlända till Vasa konditoriet och ett kärt återseende med Effi och Agim. -> Hem ut med voven, laga mat och tillsist hamna i soffan med Martin. Fia kom och joniade oss ett tag också. Haha stackars Martin fick inte en syl i vädret efter att hon anlände. Haha kan tänka mig att det vart ganska mkt för mkt tjejsnack för hans del ;)
En jätte bra kväll som avslutning på en stressig dag!

Inga kommentarer: