söndag, april 10, 2011

Gårdagen

Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig om det var en värd utgång igår... Tror att jag nog egentligen hade kunnat åka hem när de andra drog ut.. Det kändes som att det var väldigt ungt folk ute, eller så är det bara jag som börjar bli för gammal för alla uteställen som folk vill gå till.. Däremot var vägen hem ganska rolig.
Min kära Joel hade sovit sex timmar sammanlagt de två senaste dygnen, och dessutom hoppas över att äta ngt under dagen. Det tog ut sin rätt efter att han svept en halv flaska Mintu i en tävling mot Anton. Väl inne på krogen såg jag att han inte mådde jätte bra och när han bestämde sig för att gå hem kände jag att det nog var bäst att jag följde med honom om man överhuvudtaget skulle komma hem. Så vi påbörjde av Joel lite smått motvilligt en promenad hem till mig. Påvägen mötte vi upp syrran. När vi nästan var hemma mötte vi ett par i 27års åldern som kom gående. Helt plötsligt gick Joel fram till paret och kom på att han skulle låtsas vara aktiemäklare. Killen spelade med och lät Joel hålla på, men när han vände sig till tjejen klappade hon honom på axeln och sa "När du blir stor kanske du kan bli aktiemäklare". När han inte fick sälja aktier längre var han ju tvungen för att hitta på ngt annat. Så då fick han för sig att han absolut skulle ha med sig en vägkon hem. När han inte fick det blev han sur och satte den på huvudet och gick. Tillslut fick vi honom iaf att dumpa konen med motiveringen "men Joel, vi kan faktiskt inte ha en vägkon stå i vår trädgård..." Men då skulle han ist ta med sig en vägskylt hem. Så han gick fram till en vägarbetesvägskylt och började dra i den för att få loss den från konen den satt på. Men inte heller den fick han ta med sig för oss.

Väl hemma behövde han gå en promenad till, så jag bytte skor och gick ut en sväng till. När vi kom tillbaka ringde Ida och sa att Fia hade åkt hem med hennes nycklar så hon kom inte hem. Så det var bara att bädda ut bäddsoffan och se till att hålla sig vaken till hon anlände med taxi. Under tiden jag bäddade upp soffan hade Joel hunnit somna inne på golvet i badrummet. När Ida äntligen kom totaldeckade jag i sängen.
 Dans
 Dans
 
 

Inga kommentarer: