fredag, april 15, 2011

Lugnt igen

Usch det var lite turbulent ett tag. Men det har lugnat ner sig nu...

Mamma ringde på morgonen och sa att det var ngt fel på Telly. Hon hade bokat veterinärtid till halv två. Så jag avbokade allt jag hade idag, packade min väska och åkte in till centralstationen. Där fick jag se att dom givetvis hade ställt in tåget som skulle gå kl 12.07. Nästa tåg skulle avgå 13.07, men om jag skule ta det tåget skulle jag inte vara inne i Örebro fören kl 15, och djurkliniken stängde 15.00. Så det var lite panik innan vi fick tag på morbror som kunde komma och hämta mig vid ett tåg i Hallsberg ist. Men så blev det!
När jag nästan var framme i Hallsberg fick jag sms från syster som var med till veterinären där hon skrev att dom inte hittade något fel på busan min. Veterinären sa bara att hon såg en gammal hund utan några större fel. Men att man kanske skulle börja fundera på hur man vill göra i framtiden så man kunde ge hunden ett värdigt slut, med tanke på att hon är 14 år och börjar bli ganska skruplig. Så vi bestämde oss iaf för att avvakta över helgen.
Men troligtvis kommer det nog att bli ett beslut om att ta bort henne i veckan som kommer. Jag vill inte att hon ska behövas tas bort akut, hon förtjänar bättre än så! Och så skulle jag faktiskt inte förlåta mig själv om jag är inte med henne i slutet. Men så är läget just nu.
Men denna helg kommer bli en riktig Telly helg!

Inga kommentarer: