måndag, april 18, 2011

Första gången, dag 1

Dagens största första gången kommer nog att få många som känner mig att tappa hakan... Jag har nämligen varit på min livs första seriösa fotbollsmatch. Kan du tänkta dig mig på en allsvensk fotbollsmatch?! Det kunde inte jag heller fram till igår när det faktiskt kändes som att det var dags. Jag menar i hela mitt liv (förutom det året ÖSK åkte ur allsvenskan för att de inte kunde hålla koll på sina pengar...) har Örebro haft ett lag i allsvenskan, och det är faktiskt nästan pinsamt att jag aldrig sett en match. Och när dom lyckas ha en hemma match en kväll som jag är hemma och dessutom inte har ngt annat inplanerat så fanns det liksom inga undanflykter att inte gå.. Så sagt och gjort! Jag och Ellie åkte dit och tittade. Självklart var ÖSK tvungna för att förlora (det är konstigt, men varje gång jag tittar på live sporter så förlorar laget jag "hejjar" på... Nästa gång ska jag fan satsa pengar på att motsatt lag vinner så blir det ju en win, win situation. Och jag lär ju få tillbaka pengarna ;p).
Dock var nog hockey ståret roligare att se på. Men jag tror helt klart att det inte var den sista fotbollsmatchen jag var på =)




De lite mer mindre första gången för dagen var att jag för första gången på detta år kunde gå barfota ute och gräset var inte ens kallt att gå på!
Den tredje första gången idag är nog att jag idag för andra gången har varit på jobbintervju för ett och samma jobb. Detta eftersom att  de bestämde sig för att säga upp kontraktet med det gamla rekryteringsföretaget samma dag som jag sist var på intervju för det jobbet.. Men det är inte alla som är på jobbintervju två gånger för samma jobb inom loppet på en vecka... Haha

Inga kommentarer: