fredag, april 15, 2011

Hur säger man hejdå?

Hur säger man hejdå till den som betyder mest av allt i hela ditt liv? Hur får man sin älskling att förstå vad som kommer hända? Hur mkt jag än vetet att detta ska hända så går det inte att föreställa sig hur ont i hela mig det gör... Hyr hittar man kraften att skriva under det där pappret igen?! Och vad händer sen, jag kommer ju troligtvis inte kunna ta med mig min älskling hem igen sen. Utan jag kommer få lämna henne där helt ensam. Och usch för första gången i mitt liv önskar jag att jag inte jobbat på någon klinik eftersom jag vet hur dom handskas med dom kära familjemedlemmarna efteråt. Ne, jag får inte tänka på det. Jag måste istället koncentrera mig på att hitta styrka nog att kunna fatta rätt beslut när jag kommer fram. Det är det viktigaste just nu. Eller det viktigaste är att hinna fram i tid... Tåget får inte vara försenat, för då kommer jag aldrig hinna i tid! Och jag måste hinna fram i tid,mvem finns annars där för henne? Vem kommer då sitta och sjunga för att lugna ner henne?! Jag måste hinna!

Inga kommentarer: