onsdag, april 20, 2011

Första gången, dag 3

Okej, idag kanske det inte blev ngt riktigt första gången... Eller det beror på hur man ser det iof..
Men idag var dagen då jag för första gången etta år såg en orm =S Eller ja, inte nog med att jag såg en orm, utan det var tvungen för att vara en orm på andra promenaden jag tog också. Så två ormar på en dag. Det är nästan så jag inte klarar av att hantera det... Tur nog att man hade bra sällskap bägge gångerna som kunde ta hand om mig!!
Det var också första gången jag var på det tydligen nybyggda Biltema. Där ser man vad som händer när man inte bor hemma och får reda på saker ;) Eller ja, jag besökte kanske inte själva det nya JÄTTEstora varuhuset, utan mest bara parkeringen för att mota upp Johannas pappa och få lite böcker. Men en smärre chock fick jag när jag kom dit och trodde att jag hade åkte fel för huset låg ju inte ens kvar på samma plats längre!

Men dagens stor första gången är inte heller så bra... Man kan säga att det var första gången jag var iväg och såg musikalteatern INGMAR! Sen säger det kanske inte jätte mkt eftersom jag är på teater ett par gånger i halvåret. Men detta kan man verkligen säga att det var första gången. För sen var så bra att jag hade kunnat gå och se den ett par gånger till! Hehe kanske får smyga med pappa någon kväll och se den igen. Fy fan rent ut sagt vad bra den var!
Bästatse sällskapet hade jag med mig också! Tror inte jag hade kunnat valt ngt bättre sällskap till en musikalteater! Super mys! Hoppas vi kan göra om det snart igen!





 
Filmklippet är dock inte från uppsättningen i Örebro, men den visar vad teatern handlar om och lite smakprov på musiken.

Jag måste säga att detta är en av dom bästa pjäserna jag gått på (och då är jag en ganska van teaterbesökare...). Helt klart värd att gå och titta på för alla er där ute!!!!

Inga kommentarer: