lördag, december 11, 2010

Ted favoriter

Ted Gärdestad

Jag tyckte att det var dags att hedra en av dom största svenska musikerna. Så otroligt mycket bra musik som känns tidlös!

  1. Ge en sol
  2. Jag vill ha en egen måne
  3. Låt kärleken slå rot
  4. Jag ska fånga en ängel
  5. För kärlekens skull
  6. Sol, vind och vatten
  7. Så mycket bättre
  8. Snurra du min värld
  9. Kaliforniens guld
  10. Klöversnoa
  11. Come give me love
  12. Kom i min fantasi
  13. Stormvarning
  14. Eiffeltornet
  15. Angela
  16. Rockin' 'n' reelin
  17. Lyckliga dagar
  18. Chapeau daque
  19. I den stora soregns famn
  20. Gitarren och jag
Låtarna har ingen numrering utefter favoriter, då jag har väldigt svårt att välja ut någon som är så mkt bättre än den andra. Men ska jag välja EN låt måste det nästan bli "Jag vill ha en egen måne".

(Har du Spotify så kan du klicka på länken "Ted Gärdestad" över spellistan så får du upp den automatiskt på din egen Spotify, så kan du själv lyssna om det finns något som du själv gillar =). Kom gärna med någon egen idé på nya spännande artister i from av en kommentar till inlägget =) 

Inga kommentarer: