tisdag, december 07, 2010

Dåligt slut och bussmiss

Dock varade glädjen efter den avslutade kursen inte så länge, utan en mekanik II uppg kom och satte sin fot i vägen... Sedan valde det att inte fortsätta så bra efter det heller... När jag kom till affären var det jag skulle ha självklart slut, varför skulle det inte ta slut just denna dag liksom?! väl ute från affären stod det en buss vid hållplats 541 (min busshållplats). Så jag sprang för att hinna med den, vilket jag också gjorde. Men när den börjar åka svänger den åt helt fel hål! Så jag fick snällt åka med till närmsta hållplats och gå därifrån. Oftast när det ändå är nära centrum brukar ju hållplatserna ligga ganska nära varandra. Men självkart var detta någon jävla lantis buss som jag hamnade på, så nästa hållplats låg hur j*vla långt bort som helst! När jag så kom av på bussen kommer bussen åt andra hållet och kör förbi - så jag får snällt gå hela vägen tillbaka med matkassar och hela helvetet, kallt och jävligt vill jag påpeka att det var också! Nee, inget höjdar slut på dagen. Så nu har jag bestämt mig för att inte lyfta ett finger till, utan gå och sminka av mig och lägga mig i sängen med en tea och en film. Det finns det väl inget med som kan gå fel. Eller? jag kanske inte ska säga för mkt...

Inga kommentarer: