söndag, december 12, 2010

Tankar om glitter

När jag gick från skolan idag kändes det nästan som att jag var ute i stugan. Det tar knäpptyst, trodde inte att det kunde bli så tyst i innerstan! Det ända som hördes var ljudet som uppkom av skosulorna mot den kalla snön.
Runt om mig var det en värld av glittrande snökristaller. Den sortens glitter som får hela omgivningen att se helt magisk ut. Det går inte att fånga den sortens glitter på bild. Utan den finns bara där för stunden och måste upplevas. Precis som det glitter som uppkommer när solen ligger lågt över sjön och hela sjön förvandlas till flytande guld!
Det är något fint och magiskt över glitter... Redan när jag var liten tyckte jag precis som många andra att de märkena med glitter var lite finare än de utan. Glitterfascinationen sitter fortfarande kvar i mig, allt blir lite festligare och finare med lite glitter! Jag tror nog att väldigt många tjejer håller med mig, men även många killar fast dom inte riktigt vill erkänna det (jag vet att du Joel tycker att det är jätte fint egentligen med glitterspray i håret på nyår ;p).
 

Inga kommentarer: