tisdag, mars 16, 2010

Tvättstrul igen...

Jaha, då var det tvätt dag igen...
Den som tror att tvättstugan låter mig komma undan lätt denna gång har fel! Denna gång när jag kommer ner är nästa maskin trasig... Dock var den andra "lagad". Men den var inte hel den heller visade det sig när jag drog igång den. Men det sket jag i! Det fungerar inte att tvätta en gång i månaden!
Men det började när jag kom ner till tvättstugan, då hade den som tvättade före mig inte tvättat klart utan den ända hela maskinen var full och gick fortfarande. Dock var det bara 10 min kvar, så jag var sjyst nog att låta den gå klart i tron om att den som tvättade skulle komma ner och hämta sin tvätt eftersom torktumlaren också var full och gick. Men denna tvätt låg kvar i korgen som jag lade ner allt i hela den resterande kvällen...

Eftersom det bara fanns en maskin (som tar 60 min/tvätt på sig) gav jag snabbt upp tanken med att tvätta de fyra maskiner jag tänt, utan jag slängde ihop det så det bara blev två 40 graders maskiner ist... När de gått klart slängde jag in det i torktumlaren ett tag (tumlaren tar 70 jävla minuter på sig för att få tvätten torr!!!). Men kag orkade inte mangla och sånt som jag brukar, för jag var så sur på att tvättmaskinerna och torktumlaren är så dåliga..

Men nu hoppas jag på att dom iaf byter ut maskinerna eftersom dom är trasiga en gång i veckan...

Inga kommentarer: