lördag, mars 13, 2010

IKEA, storhandling, promenad och Melodifestivalen

Denna dag var meningen att gå shoppingens spår och så blev det...

Dagen började på IKEA. Där inhandlades det mesta, lite ljus, en blomma, ett par olika hyllor (en till rummet och en till badrummet), div köksgrejer, ett "datorbord" (ett sådant så man kan ha datorn i knät utan att förstöra datorn) och en massa annat spännande =-p
Sen sprang vi en snabbis inne på Barkabyhandelsplats innan vi for vidare till Rusta. Där var vårat mission var att köpa en såg. Dock kom jag därifrån med en massa andra småsaker.
Efter det blev det CoopForum där det blev en riktig stor handling! Det blev allt och lite till som hamnade i vagnen... Så nu behöver jag inte handla ngt mer under en hel månad! Nice det! En annan sak som var nice var att min bästaste pappa var med och han erbjöd sig att betala för mitt storköp. Han är för bäst ibland min pappa!

Hemma igen satte vi upp alal nya saker samt fixade med lite gammal också... Var uppmärksam på bilderna ;)

Den observanta ser att det kommit in en liten tv i mitt hem + att min Rubiks kub är löst!

Den observanta ser att badrumsspegeln är lagad 

När allt var uppsatt och klart bestämde vi oss för att hitta till "havet" (i själva verket Mälaren ;))
Efter att ha gått en liten bit hittade vi efter lite om och men dit. Jag älskar havet/sjön. Jag känner mig så fri när jag står på stranden och tittar ut över det stora blå och vet att allt där är mitt (eller ngt sånt..) En helt oslagbar känsla!


Hemma efter promenaden lagade vi lite mat och bänkade oss framför melodifestivalen. Där hade jag först Eric som favo, men det var då en av få låtar som jag hört innan. Men när Anna klev in på scenen ändrade jag mig ganska snabbt. Hon berörde mig något enormt med sin låt, jag trodde ett tag att jag skulle börja gråta för att den var så fin! join it och tänk att allt bara är helt underbart ibland!
Anna Bergendahl – This Is My Life

Inga kommentarer: