tisdag, mars 02, 2010

Tvättid!!

Nu har jag äntligen haft min första tvättid i den nya lyan. Jag tror inte att folk kan förstå hur mycket tvätt jag hade! Spec eftersom jag hade haft en massa folk som sovit hos mig också. Så alla mina lakan oh hur mycket handdukar som helst + nästan alla mina kläder! Grymt mkt var det!! Jag orkade nästan inte ens bära ner det till tvättstugan... =S
Där såg jag snabbt att en av maskinerna är trasig, viket betydde att jag bara hade en maskin att tvätta allt (ca 6 tvättar) i på fyra timmar. En tvätt tar 60 min på sig...

Tom den som inte är jätte haj på matte inser att det inte går.. Så jag mular in så mycket i maskinen som det bara går. För jag tänkte att om den maskinen också går sönder så kanske dom byter ut helvetet till en maskin som bara tar en halvtimme på sig per tvätt (som jag är van vid..) Så jag klarade av all min tvätt på fyra maskiner. Dock hann jag inte torka allt, eftersom dom satt in en strömbrytare som stänger av allt kl 22.15.

Så nu hänger det två månaders tvätt på tork i min lilla lägenhet. Fuktigt värre kan jag säga att det är i luften...

Inga kommentarer: