torsdag, mars 18, 2010

Labbkaus!

Det var på riktigt kaus idag på den sista labben!

Den ordinarie labbassen hade tappat rösten så han hade hyrt in en gammal pensionär som skulle hålla genomgången inför labben (som brukar vara ca 15 min). Jag vet inte om pensionären hade förstått att det var en labb och ingen frl han skulle hålla.. För han pratade i över 60 min! Eller jag vet inte om han pratade ens, tror han var mer tyst och väntade ngn sorts reaktion från oss som han inte fick för det han sa var helt ointressant... Han diskuterade i 10 min olika smeknamn för glassögon innan han kom fram till att ordet brillor som han sedan härledde kom ifrån briljant som man för i tiden lärde sig att tillverka glasögon av... Allt han sa var bara så ointressant och irrelevant så labbassen fick gå omkring och förklara allt grupp för grupp för att man skulle förstå vad det handlade om...
Detta gjorde att vi inte blev klara i utsatt tid, som var vid 17 tiden utan när klockan var 17.45 kände jag att jag var tvungen för att plocka ihop mina saker om jag skulle hinna med att hämta ut min väska i biblioteket och köpa mat innan tåget rullade hem mot Örebro. Jag hoppas att mina kära labbkamrater inte blev sura för att jag lämnade dem i sticket med en massa jobb kvar att göra... =S
Jag får styra upp ngt som kompensation ngn gång helt enkelt...

Inga kommentarer: