tisdag, mars 09, 2010

Lägenheten igen...

Jaha då var det dags för nästa projekt med den jävla lägenheten...

För ca en vecka sedan fick jag en lapp i min brevlåda där det stod att dom skulle komma och kolla på ngt med ventil bla bla bla. Det stod där att man inte behövde vara hemma och att dom tog emot nycklar på morgonen i en portuppgång lite längre ner på gatan. Dock skulle dom vara där ca 30 min efter att jag redan åkt till skolan. Så jag ringde dit och frågade hur jag skulle göra, eftersom jag inte skulle kunna vara hemma eller kunna vara där och lämna nycklarna i dörren... Jag tror att han jag pratade med var inkompitent, för han fattade verkligen inte vad jag sa!

Jag sa " finns det någonstans idag jag kan komma och lämna dom för jag kommer inte ha ngn möjlighet att vara hemma då". Han svarar "Lämna nycklarna hos en granne..." Jag sa "jag är nyinflyttad och känner ingen granne, så det tror inte jag att jag vågar..." han svarar "men vi ska till din granne innan, det är väl lättast om du lämnar nycklarna där!" Jag svarar än en gång att jag inte vill lämna ut mina nycklar till en granne och frågar än en gång om det finns ngnstans jag kan komma och lämna nycklarna... han svarar, "jo, men det verkar lättast... Men man skulle kanske kunna lämna dom på kontoret.." Jag svarar "när stänger ni då så jag kan komma och lämna dom?" Han svarar att han går kl 16 men att man kan lämna dom där dygnet runt om man har en port kod.

Så jag får efter 10 minuters tjat en portkod så jag kan lämna nycklarna exakt när det passade mig. Hur svårt kunde det vara för honom att klämma ur sig det från början?!

Inga kommentarer: