måndag, mars 08, 2010

Ett enklare liv

Efter vad som känns som en helvetes dag i skolan med en KS som gick åt helvete och mek plugg som jag inte fattade ngt av alls satte jag mig på tunnelbanan.
Självklart så kom det inget tåg som gick direkt till Hässelby, utan det kom ett mot Vällingby. Men jag tänkte att jag kan ta det och ta bussen hem sen så har jag närmre att gå..

På tunnelbanan hittatde jag en reklamskylt för teknikmagasinet. Skylten innehöll bla reklam för en RUBIKS CUBE.

Ju mer jag tittade på den destomer kände jag att mitt liv skulle bli så jävla mycket bättre om jag ägde en Rubiks kub. Men jag försökte avfärda tankarna eftersom jag inte har några pengar kvar alls, och det har inte gått halvvägs genom månadenn än =S Men ju närmre Vällingby jag kom destomer kände jag verkligen att mitt liv skulle rasa samman om jag inte köpte mig en kub. Så framme i Vällingby sprang jag upp och kollade när bussen gick, vilket vid tillfället var 15 min. Perfekt tid för att springa bort till Teknikmagasinet och köpa en kub. Så jag sprang iväg...

Inne på Teknikmagasinet var det en tjärring som skulle köpa en översättningspenna. Hon stod i 10 minuter och valde tills hon kom på att hon nog inte behövde ha ngn iaf... Så jag missade precis bussen...

Men eftersom nästa buss inte gick fören om 20 min sprang jag in till H&M och tittade lite och hittade en festklänning som skrek till mig att den ville hem till min garderob. Inne i provrummet satt den som om jag vore född med den. Så den fick hoppa ner i en liten påse och följa med mig hem den också.

Nu är jag hemma och har lite smått ångest över att ha shoppat upp det som var bland det sista av matpengarna. Det får bli nudlar resten av månaden...

Inga kommentarer: