torsdag, mars 04, 2010

Nytt lås mm!!

Jaha, då var det dags att få besök från fastighetsskötarna igen...
Denna gång är det nytt lås, ny badrumsspegel och fix av toaletten (igen) som står på schemat.

Dock började toaletten fungera precis innan dom kom. Så det blev inte mkt gjort med den.
Sen var det spegeln som blev utbytt. Detta betyder att jag inte får ngt nytt badrumsskåp, vilket i sin tur betyder att jag måste införskaffa en pall för jag når inte upp till spegeln (som dom satt grymt högt, tror dom att alla är giraffer eller?!?! Jag är bara tre cm under medellängd (jag är 162), så så jävla kort är jag inte!).
Sen var det låset som var huvudfrågan denna dag...

Det blev ju en liten storry i sig då killen efter 15 min säger att det inte alls är fel på cylindern och att det är låskistan som behöver bytas ut. När han sa det meddelade jag lugnt och sansat att det var en ny låskista som jag sagt till at jag behövde ha. Vilket han utbrast "Men det sa hon inte till mig, så ngn sådan har jag inte med mig!". Detta ledde till att han fick åka och hämta en sådan. När han bytt den kommer han in till mig i köket och frågar om jag har ngn olja att smörja med, för han hade glömt sin... Men nej, jag äger ingen låsolja (skräll va?! det är ju det första liksom som en student införskaffar sig när den flyttar till en hyreslägenhet liksom...). Då frågar han om jag har ngn matolja ist. Så mitt nya lås är numer uppsmort med olivolja...

Inga kommentarer: