torsdag, februari 03, 2011

Äckliga gubbar!

Nee, usch att folk inte kan hålla sig i styr på fulla tunnelbanor!! Precis som alla andra vanliga dagar när man åker från kth vid kl 17 var tunnelbanan fullproppad av folk. För alla er som inte har åkt tunnelbana i rusningstider ska kan jag säga att sittplatserna tar slut ganska fort och sen trycker sig folk in tills man står som packade sardiner (alla i Örebro kan tänka sig typ Vivalla-bussen (tror det är den som brukar vara proppad där eller har jag fel?) fast ungfär 13 ggr värre). Trots att det är så trångt brukar vi svenskar lyckas hålla vår distans till folk. Men titt som tätt dyker det upp någon äckel gubbe som utnyttjar situationen och trycker upp sin kuk i ryggen på en...

Detta hände just idag, men detta var fan det värsta jag varit med om! Jag stod och höll i mig vid stången vi dörren, han ställde sig bakom mig. Samtidigt som han tog ett grepp runt stången lade han en arm runt min midja och tryckte mig intill sig medan han andades tungt. Så jävla äckligt! När jag vid nästa station äntligen lyckats ta mig ur hans grepp går folk av och på och han har hamnat bakom mig igen med samma jävla resultat... När Östermalmstorg kom skulle många av och det blev trängsel i gångarna passade han på att trycka sig så nära att jag trodde jag skulle kvävas! Jag kan ju säga så mkt som att man kände mer igenom hans jeans och min tjocka jacka än man vill göra... Fy vad äcklad jag blir bara av att tänka på det!
Akta er för äckelgubbarna på tunnelbanorna vid rusningstiden!

Inga kommentarer: