måndag, januari 10, 2011

Usch och fy!

Nee, detta kan nog bli den jobbigaste resan jag någonsin varit med om!!! Eftersom familjens STORA resväska var så långt undanstoppad i förrådet att den inte gick att komma åt fick jag låna Kents. Jätte bra tänkte jag, för då får jag med mig de flesta av alla saker upp till Sthlm igen. Så jag packade glatt den så full att jag nästan fick sitta på väskan för att kunna stänga låsen. Ni kan ju bara föreställa er hur tung den också blev med alla saker.

Så långt frid och fröjd... Sen var det det där med att jag inte kunde få skjuts till tåget, utan var tvungen för att ta bussen. Så då skulle väskan släppas hela vägen till bussen på isgatan som inte var nådig... Det var som att vara ute på blankis ute på sjön. Men kom till bussen gjorde jag och bussen var i tid! Då tänkte jag att "nu kan inget gå fel ju! Men det är ju just den tanken man inte får tänka. För jag hann inte mer än att gå av bussen fören ett hjul på resväskan ramlade av och inte går att sätta dit igen...

Så nu är frågan hur i helvete ska jag få med väskan som väger ca 1ton de 800 meterna hem från tunnelbanan utan hjul?! Det var en mardröm bara att få väskan till rätt vagn på tåget, så hur resten av hemresan ska gå till har jag faktiskt ingen aning om...

Inga kommentarer: