tisdag, januari 18, 2011

Orutin

Jag är nog en lite orutinerad storhandlare...

För första gången sedan jag flyttade upp till Sthlm besökte jag idag en stormarknad utan att ha med mig en bil. Det ligger som några som varit här kanske lagt märke till en stormarknad ca 2km ifrån min lägenhet. Så jag tog mig en rask promenad dit idag.
En jätte bra isfri gångväg ledde mig "hela" vägen bort. Väl där kommer jag på att om man är på en stormarknad så kanske räcker det kanske inte med att man går omkring med en korg utan kanske behöver en kundvagn. En sådan behöver man ju ha ett mynt att stoppa i vilket jag självklart inte hade med mig. Så jag fick gå till kassan och köpa en trisslott för att få lös en femma (jag vann inget på den =( ). Sedan var jag igång, det blev det ena och det andra. Men faktiskt bara sånt jag behövde, detta eftersom jag visste att jag skulle få bära hem allt själv...
Framme vid kassan tänkte jag att papperspåsar är bra, för i dom får det plats mkt mer saker i. Så jag packade två påsar proppfulla. När jag kom ut upptäckte jag att papperspåsar är dåligt när det är alldeles blött överallt, eftersom man inte kan ställa ner dem någonstans utan att de går sönder. Detta betyder att man inte kan ställa ner påsarna och vila när dom blir för tunga = massor av mjölksyra i armarna när jag fick vänta på tunnelbanan i 8 min på perrongen och ännu mer mjölksyra när man åkt i tre min och ska av tunnelbanan och gå de 800 metrarna hem.
Men nu är jag hemma och kan konstatera att jag inte behöver gå iväg till gymmet denna dag ;)

Inga kommentarer: