tisdag, januari 25, 2011

Nu är det bekräftat!

Haha jag kan inte annat än att skratta när vår kursanvarige för en av lärarkurserna som jag läser själv står och säger att den "riktiga" lärarubl är ett skämt... Haha enl honom är det alldeles för mycket flams osv och få som tar sin egen ubl på allvar... Han blev uppriktigt chockad när vi själva klarade av att dela in oss i projektgrupper! Jag menar vad fan är det för daltanade på lärarutbuldningarna?! Han sa typ ngt om att "tiden nu som är över (ja, över, när fan händer det att man har tid över på en naturvetenskaplig kurs?!) kanske vi kan ägna åt att bilda grupper på upptill 5 personer. På fem min hade vi fixat grupperna, men han trodde att vi typ hade tagit någon slags rast och satt och pratade (vilket vi också iof gjorde när vi väl hade skapat våra grupper) så efter 10 min bröt han och sa "nej, men allvarligt hur ska vi lägga upp grupperna?" varpå klassen mer eller mindre i kör svarade "men det fick vi nyss tid till nyss att göra, så det är klart...", varpå han utbrast att det aldrig hade hänt i en lärarstudent klass...
Haha så kul!

Inga kommentarer: