måndag, januari 03, 2011

2010 året som gått, kort om allt

Jaha, då har som sagt ytterligare ett år förflutit. Jag tänkte försöka sammanfatta året som gått, det har hänt så otroligt mycket. Somliga saker roligare än andra..

Kort om allt
Året 2010 började med en brakfest hemma hos Joel och slutade i en lägenhet fylld med haschrök tillsammans med Johan. Den 1 januari fick jag även tillträde av lägenheten i Hässelby. Jag har nog aldrig varit med om något som krånglat så mkt som den lägenheten gjorde i början! Allt som kunde gick verkligen sönder i den! Men efter mycket krångel, om och men bor jag fortfarande kvar. Och självklart bjöds det på en hejdundrande inflyttningsfest! ;p Ida bjöd på en spektakulär uppvisning med sin kör som man inte glömmer i första taget. Du är så duktig Ida! Just det, jag hade jätte problem också med att det ramlade in gammal och använd reklam i mitt brevinkast mitt i nätterna. Ganska jätte weird.. Vintern 2010 gick till historien för att vara den kallaste vintern på 150 år eller ngt liknande. Och hjälp vad mycket snö det var! Snön var jätte fin, men dock hade den inte så jätte positiv inverkan på all spårtrafik. Det var milt sagt kaus på både SJ och SL. Sen kom tillslut våren och med sig hade den ett helvete i skolan, då jag tentade av 27 hp under en vecka så det var mycket att göra ett tag. Bla det välkända "kina-projektet" eller VTL II'an som hade mycket att komma med med worshopar osv...  Men jag hann även med mycket roligt under våren, bla en liten utflykt till Uppsala över valborg =p Emma fyllde 18 och Moa tog studenten. Sommaren kom fort och lugnet infann sig. Dock varade det inte så länge då jobbet bjöd på en hel del kaus. Det är vid sådana tillfällen som man är glad att man bara är vikarie... Annars bjöd sommaren på lite av det mesta. Emeli blev först ut av mina kompisar att gifta sig =p. Jag köpte mig en ny båt som jag ska försöka göra ordning på. Självklart blev det en liten sommar romans ;). Tyvärr försvann Hanna ur mitt liv vid slutet av sommaren också. Men sånt är väl livet. När sommaren löd mot sitt slut var det dags för Moa att packa sina väskor och bege sig till det stora landet där allt är möjligt (USA), där hon fortfarande är kvar men jag hoppas att hon snart kommer hem ;) Hon bjöd hur som på en brak avskedsfest som man inte kommer att glömma i första taget!! Hösten kom och skolan drog igång igen. Det blev en riktigt bra hösttermin vill jag påstå pluggmässigt =p. Men även hösten bjöd på avslut som  gjorde ont ända in i hjärtat. Vintern kom tidigt och än en gång hade vi den kallaste vintern på 150 år. Mamma fyllde 50. Julen blev lite halvknasig då vi firade den på fel dag men det gick det också. Året avslutades med samma vänner som det börjades med, dock satt Moa vid en kamera på andra sidan av jordklotet. Men med oss var hon iaf =p

Kort om skolan
2010 var ett ganska bra år i skolan. Våren var dock det jobbigaste som jag vart med om, och jag är fortfarande skoltrött efter att ha genomlidit den. Den terminen bjöd bland annat på VTL II'an (sk "Kina-projektet) och klassiska fysiken som var två tunga kurser. Under hösten har allt gått som på räls. Med kurser som Hållbar utv, sannolikhet och statistik och elektroteknik. Dock vill jag inget annat just nu än att ta ett litet sabbatsår och hitta på något annat ett litet tag. Men det får vänta ett år till.Annars finns det inte så mkt att säga tror jag.

Kort om lyckan
Hur är det man brukar säga, lyckan kommer lyckan går eller något sådant. Det är nog så som jag kan beskriva lyckan under året som gått. I det stora hela var jag väl som lyckligast i somras och i början av hösten. Men det är en tid som jag aldrig kommer att glömma heller. Men nu är det ett nytt år med många nya möjligheter som jag självklart hoppas kommer ta med sig massor av lycka av alla de slag!

Kort om livet i Stockholm
Den största förändringen i huvudstaden måste ha varit flytten. Jag vet fortfarande inte om jag är så jätte nöjd med den. Spec inte med tanke på allt krångel som var innan. Och framförallt så tycker jag inte om läget den ligger vid. Själva lägenheten är väl helt okej, tror knappt att man kan ha en bättre planlösning på en etta. Stor och luftig är den också. Men den ligger på tok för långt bort från allt! Jag var uppe ett par gånger i somras för att besöka Gröna Lund, och träffa lite vänner. Men precis som föregående år har jag inte skaffat mig så mycket till liv där uppe. Utan jag är i Sthlm och pluggar och åker hem till Örebro och roar mig.

Kort om livet i Örebro
Livet i Örebro har knallat på som vanlig skulle man kunna säga. Det har blivit en hel del party. Under våren blev det dock inte lika mkt Örebro som det brukar, pga att det var så sjukt mkt i skolan. Men hela sommaren tillbringades här, mestadels tillsammans med Moa (det gällde att passa på innan hon åkte). Men lite skoj blev det med järngänget också. Jobba gjorde jag än en gång på Norrby. En hel del segling hann jag med också efter att jag slutade jobba i slutet av juli. Så köpte jag mig som sagt också en ny segelbåt som det blev mkt fejjande med. Jag hittade också en underbar kille i Örebro under våren (men det kommer jag till i ett annat avsnitt). Mamma och pappa har byggt ut ute i sommarstugan. Jätte bra blev det! Joel har flyttat tillbaka till Örebro under hösten! Hjälp vad jag har saknat honom märker jag nu när jag börjat umgås med honom igen! Dock förlorade jag ju som tidigare nämnt Hanna här hemma i Örebro och järngänget splittrades i tu. Annars vet jag inte om det har hänt så jätte mkt spektakulära händelser i min lilla söta stad.

Kort om kärleken
Så kommer jag till den kategorin som de allra flesta tycker är den mest spännande. Dock har kärleken inte varit någon solskenshistoria detta år heller. Självklart har TheAone varit med lite här och där under detta år också. Verkar aldrig som att det blir ett slut på det. Och jag vet inte om jag vill det heller... Men annars handlar detta år mest om det kille som jag träffade i slutet av februari. Det var verkligen en kille som jag aldrig kommer att glömma! Jag vet inte om jag någonsin känt mig så trygg med en annan person som jag gjorde med honom. Han hade samma värderingar som mig, hade samma intresse osv. Men jag antar att det är svårt när man bor i olika städer och bara har sin hemort som knutpunkt. Jag menar, jag har ju sedan tidigare bevisat att inte ens Örebro-Sthlm fungerade jätte bra. Så Linköping-Örebro-Sthlm var väl dumt att ens försöka... Det var verkligen som att marken under mig försvann när jag fick reda på att han inte ville träffas mer på det sättet längre. Jag tog då beslutet att det nog var bäst att varken ses eller höras alls då. Det gjorde ont i hela mig när jag sa det. Men jag tror att det nog kanske var bäst i längden. Annars hade jag gått omkring och hoppats i alla fall. Och det hade varken varit bra för honom eller mig! Jag sörjer honom fortfarande och drömmer oftare än jag borde om denna kille. Men livet måste gå vidare. Så framtiden kan bara utvisa vad som händer... 2011 kan ju iaf inte sluta värre än 2010 så jag antar att det bara kan bli bättre!! So come and give me happines ;)

Inga kommentarer: