onsdag, januari 05, 2011

Och där rök..

Gud vad längesen det var nu som jag dammade av gitarren och alla ackord... Men eftersom jag har hittat en sjukt bra låt som bara måste spelas på gitarr så fanns det inga val.
Jag plockade fram det dammiga gitarrfodralet och fiskade ut gitarren (yes alla strängar fortfarande hela!), gick över till grannen och lånade gitarrstämmare (min är i Sthlm) och satte mig för att ta det försa ackordet. Då kom jag på att spela gitarr med nyårs långa naglar inte låter så fint, det var bara fram med filen och kapa naglarna rejält (så där rök alla mina fina nyårsblommor..).

Det gick lite knackit i början, men efter ha upprepat ett par slingor ett par gånger lossnade det =p Gud vad roligt det är att spela!!! Nu har jag ont i fingrarna, så jag tror att det får räcka för idag. Men jag kan lova att gitarren kommer fram imon också! =D

Inga kommentarer: