tisdag, januari 25, 2011

Självförtroende

Jag glömmer inte den gången jag var på krogen som jag såg en tjej på dansgolvet. Hon dansade egentligen bättre eller var snyggare än någon annan på dansgolvet. Men det lös om henne, alla flockades kring henne, detta för att hon utstrålade en sådan otrolig självsäkerhet. Det är konstigt att självförtroendet avspeglar sig så väl i en person. Man märker i skolan också hur stor hjälp man har av ett bra självförtroende. Tex ser man det på tentor, de som klarar tentorna är dom som vet att dom kommer gå in och klara tentorna. De som troligtvis kan lika mycket men tvekar på sig själva och går in med inställningen att jag kanske klarar mig, men det blir en överraskning får oftast inte alls lika bra resultat som den som kunde se framför sig att man redan har klarat tentan...

Jag ska också börja jobba på att stärka mitt självförtroende, mest för att jag vill glänsa lika mycket som tjejen på dansgolvet gjorde!

Inga kommentarer: