tisdag, oktober 19, 2010

Stavnings problem...

Hmm, idag när jag skulle ringa och felanmäla ett par saker med lägenheten hos fastighetsskötaren meddelade de att vi hade fått den "portvakt" som i förstahand skulle sköta sådant som hade med saker i lägenheterna att göra. Vilket vi inte fått någon information om alls. Så jag frågade hur jag fick tag på honom men hon hade inget nr, bara ett namn och sa att han skulle bo i huset. Jag skrev ner namnet på en lapp för att komma ihåg det.
När jag sedan tog fram lappen för att söka reda på personen i trappuppgången har jag skrivit ngt helt annat än jag kommer i håg...
Jag tror att han hette Åberg, men på lappen har jag skrivit Åberberg. Så frågan är om Åberberg bara kom till pga att jag är lite ordblind och inte såg att jag börjat att skriva berg och skrev det igen, eller om han faktiskt hettte så... Till saken hör också att det inte bor någon med det namnet i samma huslänga som jag ens... Så hur ska jag få tag på honom om jag inte ens vet vad han heter?! Panic!

Inga kommentarer: