måndag, oktober 25, 2010

Illa till mods

Usch jag tycker att det är så hemskt att se folk lika gamla som mig själv som verkligen haft en mindre bra start i livet...
Idag kom det på en kille i 25 årsåldern och satte sig med en äldre man i samma ruta som jag. De luktade ganska mkt haschrök och 25åringen lade ner en cigg i en liten påse så det inte skulle lukta så mkt. Sen började de snacka en massa och 25åringen verkar vara en trevligaste killen någonsin.  Han tog verkligen hand om den andra mannen och fixade och ville hjälpa honom med att komma igång och träna eller hitta en hobby. Han ville ha med mannen och spela pingis i en förening som 25åringen var med i osv. Han var så söt! Jag skulle kunna tro att det var just för att han har varit för snäll mot allt och alla i sin omgivning som fått honom i den situationen han är i... Kan tänka mig att det är många som utnyttjat honom. Så hemskt att en sån person ska råka illa ut. Han berättade ocskså för mannen om olika behandlingshem han varit på och att han verkligen ville ta sig ur allt. Men att det var så svårt eftersom hans så kallade kompisar hela tiden drog ner honom igen.

Jag vet att det kanske inte är så snällt att sitta och lyssna på andras samtal. Men jag är ju som jag är otroligt nyfiken och kunde inte låta bli att gripas av honom, hans berättelse och hans sätt att behandla mannen.

Inga kommentarer: