lördag, oktober 23, 2010

Sleeptime?

Gud var verkligen helt slut efter att ha brottats med en hållbar utveckling och sannolikhetslära och statistik. Somnade första gången innan klockan 21.30, vaknade 22.14 av att jag fick en liten blöt nos innanför filten för att berätta att det var dags att gå ut och kvällskissa.

Somnade snabbt om efteråt (helt deckad igen..) tills syrran ringde kl 00.30 och ville ha skjuts hem. Och eftersom jag är en snäll storasyster (hmm, och står kanske lite i skuld till henne fortfarande ;p) så slängde jag på mig kläder för att ta Bamse till Björkhaga.
Dock är det ju minusgrader ute på kvällarna nu och min bil stod inte inne i garaget. Så det var bara att ställa sg och skrapa rutorna på bilen. Det lilla problemet var bara att det inte finns någon isskrapa i bilen. Men man är väl ingenjör och tog det man hade i fickan = mitt kårleg. Tog lite längre tid än vanligt, men jag tror kortet klarade sig oskatt. En timme senare fick jag krypa ner i sängen igen och sova ända till kl 8 på morgonen då voven ropade nerifrån trappan och sa att hon ville ut på nix igen...

Inga kommentarer: