söndag, oktober 10, 2010

Rädd! tredje överfallet på en dag!!! =S

Fy fan rent ut sagt vad rädd jag är nu mer för att vistas i min hemstad.
Bara för en timme sen var det ännu ett överfall på tunnelgatan i norra Örebro. Jag ska då informera om att det är precis den vägen som jag åker nät jag cyklar hem till både Joel och Fia, där jag förövrigt var även denna kväll... Jag tackar gud för att jag valde att ta bilen denna dag! Det var inte meningen att jag skulle göra det eftersom jag inte tog mig iväg till träningen så tänkte jag att jag iaf skulle få lite vardagsmotion om jag cyklade dit. Men jag kom iväg hemifrån så sent så det blev bilen iaf. Annars så skulle jag ha cyklat just den vägen ca 15 minuter efter överfallet =S, och eftersom jag isf hade cyklat hade jag säkert åkt hem något tidigare också... fy fan man blir så mörkrädd att det händer så nära en. Jag är nästan lite i chock, tänk om jag tagit cyklen... Nee usch! Senast igår visade jag Ida den genvägen man hem till Joel, hon hade ingen aning om att den fanns. Men nu förbjuder jag henne att åka den!

Jag är allvarligt rädd!

Detta var även det tredje överfallet på mindre än 15 timmar! Jag förstår inte! Det borde inte kunna hända! tredje på en dag! Två väldtäktsförsök och en fullbordad våldtäkt på en dag! Jag tror inte att jag förstår det! Det verkar inte spela någon roll hur gammal man är eller så heller med tanke på att de andra idag var på en 64 årig kvinna, och de andra två var i 20årsåldren. Så ingen verkar gå säker! Varför gör dom inget!

Nu har alla mina vägar hem varit utsatta, vägen in till Rynninge från centrumhållet, och nu också norr vägen. Jag vågar fan knappt gå ut med voven på kvällarna längre!

Detta blev nog ett ganska rörigt inlägg, men jag är fan upprörd...

Inga kommentarer: