söndag, december 27, 2009

Självmordsförsök?

Idag blev det till att gå upp tidigt för att hinna ta sig till Fia och hämta hem alla saker som blev kvar i lägenheten sedan kvällen innan.. Men eftersom jag inte hade något busskort, kontokort eller bil (eller för den delen inte heller kunde köra bil just då) fick jag leta inne i mig efter den delen av mig som har dödslängtan för att ha styrkan att via cykel ta mig fram i vårat enormt snöiga stad. Att det desutom hade snöat under natten vilket inte förenklade mitt tappra självmordsförsök att cykla. Men efter en stund och lite svordomar hittade jag mig själv levande utanför Fias dörr. Efter att ha fått lite storries om vad som hade hänt under kvällen gick jag till Moa och snackade lite innan det var dags att dra vidare till återträff.

Inga kommentarer: