tisdag, december 29, 2009

Julklappsbyte

Klockan 10 idag hade vi bestämt julklappsbyte på Märtas.
Dock blev jag försenad pga att mormors bli som stod utanför vårt garage hade frusit igen. Så mamma kom inte ut med vår bil ur garaget. Så jag fick göra en insats och "bryta" mig in i bilen med lite cirkuskonster via bagargeluckan in i bilen för att backa ut den, för att sedan bli cirkusartist och ta sig ut ur bilen igen... Men jag fick iaf skjuts upp på stan ist efter det.

Dock var Märtas där vi skulle fika stängt, så vi gick till Java istället. Inte alls lika mysigt, men det fick duga helt enkelt. Det blev en massa prat där vi bla sedvanligt gick igenom vad alla fått i julklapp mm ;-p. Tillslut blev det lappdragning om våra packet som vi hade med oss nu. Jag fick Emmas lapp som innehöll en jätte stor popcornskål som liknar sådana som man får popcorn i på bio (fast i plast) och en godisskål med godismotiv på innuti. Hanna fick en Woododocka av Katarina, Ingrid mina packet med Bakistabbletter, beslutsångesttärning och dyseleksisudd, Emma fick Ingrids packet med en jätte fin sjal i massor utav fina färger (och med lite glitter i!!) super snygg! Katarina fick Hannas packet som innhöll ett vibbrerande masseringsdjur (ett sånt där med kula till kropp och fyra ben med mindre kulor som fötter, inte alls så dirty som du trodde ;-).

När klockan var 12.25 var jag tvungen för att dra mig mot bussen till stugan, så då gick jag. Dom andra bestämde sig för att gå en tur på stan då...

Inga kommentarer: