måndag, december 28, 2009

Lägenheten är MIN på RIKTIGT nu!!!

Idag var jag och mamma uppe till Sthlm en snabbis över dagen för att få nycklarna till min nya lägenhet... Vi fick skjuts upp av Kennet som släppte av oss vid telefonplan där han bodde, därifrån tog vi tuben hem till mig och fortsatte att flyttpacka ngn timme innan det var dags att dra sig mot Hässelby. Men som vanligt när vi satt och väntade på tunnelbanan så ringde hon med lägenheten och sa att hon slulle bli ca 30 min sen. Men vi åkte in mot Hässelby iaf och tänkte att vi nog kunde pejla läget lite innan hon kom. Så vi hittade två andra vägar man kan ta sig till lägenheten som var mycket bättre. Vi hittade även bussar som man kan ta om man har med sig en tung väska som jag har ibland ;-). Så nu känns det mycket mycket bättre! Efter ca 30 min kom hon iaf, men när det var dags för att skriva allt juridiskt så fick hon syn på att hon glömt sin mapp hemma (igen), men denna gång fick hon lov att handskriva två kopior av allt. Så jag har kvitterat ut alla nycklar mm nu. Så nu är lägenheten min på riktigt!!! Den var städad nu också, och nu känns den inte lika sunkig längre! Det börjar faktiskt kännas ganska bra detta faktiskt! Ser nästan lite framemot att flytta om det inte bara var det att jag blir av med min super lägenhet som jag har nu =(. Men jag kan nog tycka så om denna också när jag hunnit bo in mig lite...

Efter att ha kvitterat ut allt som hade med lägenheten att göra så passade jag och mamma på att ta ett par timmar på stan innan det var dags att åka hem igen.

En jätte mysig dag! (igen ;-p)

Inga kommentarer: