lördag, december 26, 2009

Konstig kväll minst sagt

Detta har nog varit den konstigaste kvällen på länge om inte den konstigaste jag varit med om... Varför har mina annandagar en tendens att sluta ganska konstigt?!?!?!?!
Det var tänkt att kvällen skulle bjuda på en rolig förfest och sen gratis inträde till Frimis hela kvällen. Men den slutade hemma kl 23.02 med en taxifärd efter att ha blivit utelåst, förtillfället inte kom åt pengar, id, busskort, väska, mobiladdare, desutom hade en mobil utan laddning mm. Ok det låter värre än vad det är...

Det började med en förfest hos Fia där hon, Moa, Joel, Johannes och tre kompisar till Fia var med. Vi spelade lite shotroullette, lekte lite lekar och drog ett par sanning & konsekvens-kortlekar. Efter ett tag kom party känslan på riktigt och det blev dans. Självklart skulle Joel bugga, vilket slutade med att jag hamnade på golvet och har nu världens största blåmärke på höger sida av mit arsle. Men allt tog slut ganska snabbt då Joel och Johannes helt plötsligt bestämde sig för att dra ut på korgen redan kl 21.00 för att träffa sina jobbarkompisar. Jag blev inte bara lite sur på honom då det kändes som att jag än en gång kom i andrahand. Så efter att ha pratat lite med Moa så gick jag ut och ringde till Ingrid vid kl 21.40. Jag höll mig i närheten av lägenheten för att inte gå vilse men missade ändå en vesentlig sak, nämligen att dom andra också bestämde sig för att dra. Så när jag var tillbaka ca 30 min senare fanns det ingen kvar i lägenheten, och när jag ringde till Moa svarade hon att dom trodde att jag åkt upp på stan och att dom hade "åkt efter mig" och stod nu på järntorget nästan vid krogen. Så där stod jag utan min väska där min laddare till mobilen fanns eftersom jag har min gamla mobil som inte håller laddningen så bra, utan alla mina pengar, bankkort, busskort och allt! Så det fanns inget annat att göra än att knalla upp på stan arg som ett bi och försöka få tag på någon som kunde hjälpa mig på ngt sätt... Jag hann precis ringa joel och säga till honom att komma ut och möta mig vid staketet när jag kom innan min mobil dog helt. Som tur var så stod han iaf vid staketet och väntade när jag kom. Så jag gav honom order om att beställa och betala en taxi hem till mig. Sagt och gjort, så jag anlände med taxin hemma exakt 23.02.

Så det var min kväll det, galen värre kan jag säga som fick uppleva den...

(bilder kommer inom kort...)

Inga kommentarer: